Reparatieverzoek

Als huurder van Dudok Wonen bent u zelf verantwoordelijk voor kleine reparaties aan uw huurwoning en de bijhorende kosten. Omdat wij het u graag makkelijker willen maken, bieden wij u de mogelijkheid om een serviceabonnement bij ons af te sluiten. Voor € 5,- per maand voeren wij kleine reparaties voor u uit. Klik hier voor meer informatie over het serviceabonnement.

Reparatieverzoek indienen

U kunt uw reparatieverzoek online doorgeven of u kunt dit mondeling, schriftelijk of telefonisch doen. Doet u het reparatieverzoek online (via 'Mijn Dudok Wonen') dan kunt u in veel gevallen zelf plannen op welke dag en op welk dagdeel onze aannemer langs komt om de reparatie uit te voeren.

Hier onder leest u met wie u voor welke reparatie het best contact kunt opnemen.

  • CV storing: Bonarius is 24 uur per dag bereikbaar op 088-115 13 13.
  • Rioolverstopping*: Teeuwissen (035) 525 23 19 (24 uur per dag). Let op: Mocht de verstopping zijn veroorzaakt door iets wat niet in het riool hoort (zoals bijvoorbeeld: olie, benzine, verfresten, chemicaliën, vet, lappen, wetties, speelgoed, touw,kattenbakkorrels, maandverband, etc.) dan zijn de kosten voor eigen rekening
  • Liftstoring: MO2: 0800 8600860 (N.B. Bewoners van aanleunwoningen en koopwoningen bellen het telefoonnummer dat bij de lift staat)
  • Geiserstoring huurgeiser: Gasservice 't Gooi (035) 6242242
  • Glasbreuk: Heeft u het glas niet met opzet gebroken en bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas gratis voor u. U kunt dit hieronder doorgeven via de beslisboom. Bent u geen lid of u heeft opzettelijk het glas gebroken bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de glasbreuk. U dient op eigen kosten een glaszetter in te schakelen.
  • Bij spoedreparaties belt u met (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden.

Schriftelijk kunt u uw reparatieverzoek sturen naar: 

Dudok Wonen
Afdeling Service & Reparatie
Postbus 1854
1200 BW Hilversum

Meer informatie kunt u vinden in de folder 'Alles over het onderhoud in mijn huurwoning'.

Meest aan ons gevraagd over Reparatieverzoek

Wat kan ik doen bij glasschade?

Heeft u een kapotte ruit? Dan is het belangrijk dat deze zo snel mogelijk gemaakt wordt. Bel ons daarom direct via (035) 646 16 00. Wij zorgen dat een glaszetter uw ruit komt maken.

Heeft u het raam niet met opzet gebroken en bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas gratis voor u.

Bent u geen lid van het glasfonds of heeft u het glas opzettelijk gebroken bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de glasbreuk en moet u deze ook zelf betalen. U moet dan zelf een glaszetter bellen. 

Ik heb een technische klacht. Waar kan ik deze melden?

Een klacht over iets wat stuk is in uw woning, noemen we geen klacht maar een reparatieverzoek. U kunt een reparatieverzoek op verschillende manieren aan ons melden:

  • Telefonisch: (035) 646 16 00
  • Online: reparatieverzoek online doorgeven
  • Schriftelijk: naar het volgende adres: Dudok Wonen, Afdeling Service & Reparaties, Postbus 1854, 1200 BW Hilversum
  • U kunt langskomen op ons kantoor.

Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, streven we ernaar om binnen 24 uur te reageren.

Hoe kan ik een reparatie melden?

U kunt een reparatieverzoek op verschillende manieren aan ons melden:

  • Telefonisch: (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden
  • Online: reparatieverzoek online doorgeven
  • Schriftelijk: naar het volgende adres: Dudok Wonen, Afdeling Service & Reparaties, Postbus 1854, 1200 BW Hilversum
  • U kunt langskomen op ons kantoor: Larenseweg 32 in Hilversum

Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, streven we ernaar om binnen 24 uur te reageren.

Door het winterweer heb ik schade aan mijn woning. Wat kan ik doen?

​Door streng winterweer kan er schade ontstaan aan uw woning. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen. Dat kan op verschillende manieren:

Telefonisch: (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden
Online: reparatieverzoek online doorgeven
Schriftelijk: naar het volgende adres: Dudok Wonen, Afdeling Service & Reparaties, Postbus 1854, 1200 BW Hilversum
U kunt langskomen op ons kantoor: Larenseweg 32 in Hilversum
Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, streven we ernaar om binnen 24 uur te reageren.

N.B. Indien u de schade zelf had kunnen voorkomen komt Dudok Wonen niet langs om uw reparatieverzoek te herstellen. U dient deze dan zelf te herstellen.

Moet ik in de winter mijn woning ventileren?

Ook als het buiten koud is, is ventileren belangrijk. In elke woningen zit veel ‘onzichtbaar’ vocht. Een gemiddeld huishouden produceert dagelijkse zo’n tien liter vocht. Dit komt door ademen, afwassen, koken, douchen, planten water geven, wassen en drogen. Door te ventileren ververst u de ‘gebruikte’ lucht. Tegelijk komt er droge frisse lucht en zuurstof naar binnen. Droge lucht verwarmen kost minder energie. Het loont dus om te ventileren.

Ik ruik een gaslucht. Wat moet ik doen?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Neemt u daarna meteen contact met ons op via (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden.

Ik ben mijn pas / milieudruppel voor de ondergrondse vuilcontainer kwijt. Wat kan ik doen?

De GAD vraagt u om verlies/diefstal van uw milieudruppel altijd direct te melden bij de GAD via telefoonnummer: (035) 69 91 888 (kies optie 3). De GAD blokkeert dan de milieudruppel; die is dan niet meer te gebruiken. U kunt, tegen betaling van € 5,00 per milieudruppel, een nieuwe milieudruppel verkrijgen op het hoofdkantoor van de GAD (Hooftlaan 32, Bussum). Het kantoor is geopend tussen 08.00 uur en 16.15 uur. Meer informatie vindt u op de website van de GAD.

Wat is een reparatieverzoek? ​

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning.

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

Wat zijn de tarieven van Dudok Wonen?

Aanvraag medehuurderschap: € 45,-

Aanvraag woningruil: € 25,- per ruilpartner

Behandelingskosten urgentie: € 75,-

Contractkosten bedrijfsruimte € 130,-

Contractkosten garage/parkeerplaats: € 45,-

Contractkosten marktconforme woning: € 130,-

Contractkosten standplaats: € 25,-

Extra naamplaatje: € 8,00

Extra sleutels algemeen Winkhauss: € 25,-

Extra sleutels parkeerplaatsen algemeen: € 20,-

Extra sleutels parkeerplaatsen algemeen gecertificeerd: € 25,-

Huisbewaarderschap: € 45,-

Leges tijdelijke verhuur (eenmalige kosten): € 25,-

Wijziging tenaamstelling in het systeem: € 0,-

Vervangende afstandsbediening parkeerplaats: Kostprijs

Vervangende magneetsleutel: € 45,-

Wie moet ik bellen bij een storing aan de ketel?

Bij een storing van de ketel belt u met Bonarius via telefoonnummer 088 115 13 13.

Ik woon in een eengezinswoning en heb een schoorsteen. Moet ik die ook vegen?

Heeft u in uw eengezinswoning een gemetselde schoorsteen en heeft u hierop een gaskachel of een houtkachel aangesloten? Dan moet u deze zelf elk jaar vegen.

Ik wil schade aan mijn woning door winterweer voorkomen. Wat kan ik doen?

Hieronder een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer;
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes;
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan en draai de radiatorkranen in alle ruimten een beetje open. Wordt er strenge vorst voorspeld laat dan de kraan in de keuken en badkamer een beetje druppelen hierdoor kan de waterleiding de drukopbouw kwijt.

.

Met wie moet ik contact opnemen bij een storing of als ik een reparatieverzoek wil indienen?

Het hangt af van de storing en het soort reparatie met wie u het beste contact kunt opnemen. Op deze pagina vindt u een overzicht wie u waarvoor belt.

Wat kan ik doen bij schade ontstaan door werkzaamheden van Dudok Wonen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van Dudok Wonen? Laat het ons dan binnen 24 uur schriftelijk weten. Stuurt u ons een brief of een email waarin u ons aansprakelijk stelt. Vertelt u in de brief:

  • Wat de schade is
  • Hoe de schade is ontstaan
  • Wat de kosten zijn om de schade te herstellen

Na ontvangst van uw brief hebben nemen wij binnen drie weken contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Ik woon in een complex met huurders en kopers. Aan wie moet ik mijn reparatieverzoek doorgeven?

Als u een reparatieverzoek heeft, kunt u dit gewoon doorgeven aan Dudok Wonen. Gaat uw reparatieverzoek over een gemeenschappelijk deel van het complex, bijvoorbeeld de verlichting in de hal of een defect aan de buitendeur, dan kunt u dit via de portal of telefonisch bij ons melden. Wij melden het verzoek vervolgens bij de Vereniging van Eigenaren. U kunt een reparatieverzoek op de volgende manieren indienen:

  • U kunt uw reparatieverzoek online doorgeven.
  • U kunt ons bellen op (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
  • Uiteraard kunt u ook persoonlijk langskomen.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Als u schade heeft veroorzaakt aan uw woning, neemt u dan meteen met ons op. Wij kunnen dan afspraken met u maken. De kosten voor het herstel van de schade zijn voor uw eigen rekening. Wij raden u aan om deze schade te melden bij uw inboedelverzekering.

Hoe voorkom ik een bevroren buitenkraan?

Een bevroren leiding kan openscheuren (springen) omdat bevroren water uitzet tijdens bevriezing. Zodra het water ontdooit leidt dit tot lekkage en waterschade. Wacht niet totdat het gaat vriezen, sluit de buitenkraan op tijd af.

  1. Draai de stopkraan (in huis) dicht
  2. Draai daarna het groene, blauwe of zwarte kraantje dat eronder zit (de aftapkraan) open. Er loopt nu wat water uit.
  3. Draai de buitenkraan helemaal open zodat de rest van het water er uit loopt.

Ik wil graag mijn afspraak afzeggen. Wat kan ik doen?

Tot 24 uur van te voren kunt u kosteloos uw afspraak afzeggen. Neemt u hiervoor telefonisch contact met ons op via (035) 646 16 00.

Wat is het het verschil tussen een reparatieverzoek, sociale melding en klacht?

  • Heeft u een gebrek of een storing aan uw woning? Dan noemen wij dit een reparatieverzoek.
  • Als u last ervaart van uw buren, dan kunt u een sociale melding doen.
  • Bent u niet tevreden met de kwaliteit van Dudok Wonen? Dan kunt u een klacht aan ons doorgeven.

U kunt zowel een reparatieverzoek, sociale melding als klacht online aan ons doorgeven.

Meer vragen over dit onderwerp (14)

Vertalen / Translate