Algemeen
1. U vult het aanvraagformulier medehuurderschap in.
2. Uw partner en u plaatsen een handtekening op het aanvraagformulier. Het is namelijk belangrijk dat u en uw partner beide instemmen met de aanvraag voor medehuurderschap.
3. U voegt een uittreksel van de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente bevolkingsregister, een kopie van uw en/of bankrekening, een gezamenlijke verzekering of een samenlevingscontract toe. Op het uittreksel van de BRP moet de woongeschiedenis staan, en het aantal geregistreerde personen op het huidige adres. Dit document mag niet ouder zijn dan drie maanden. Uit de aangeleverde documenten moet blijken dat u en uw partner minimaal twee jaar op hetzelfde adres een duurzaam gemeenschappelijke huishouding voeren.
4. U voegt de inkomensgegevens van de aanvrager medehuurderschap (partner die medehuurder wil worden) toe. Dit kunt u doen door één van de volgende formulieren mee te sturen:
- een inkomensverklaring van de Belastingdienst (voorheen IB60 formulier) van het meest recente jaar.
- 3 recente maandspecificaties van uw inkomen (loon of uitkering).
- bij inkomen uit een eigen bedrijf: een verklaring van een accountant. Daarin staat het gemiddelde bruto maandinkomen en de inkomensgegevens van het vorige kalenderjaar.
5. U voegt een geldige identiteitsbewijzens toe van de hoofdhuurder en degene die medehuurderschap aanvraagt..
6. U kunt de administratiekosten (€ 45,-) aan ons overmaken of betalen via een betaallink die wij u kunnen toesturen.
7. Wij nemen uw aanvraag tot medehuurderschap in behandeling zodra wij de administratiekosten hebben ontvangen. Alleen volledig ingevulde aanvraagformulieren die voorzien zijn van alle benodigde documenten, nemen wij in behandeling.