Dudok Wonen organiseert luisterpanel

Hilversum - 10 september luisterde Dudok Wonen naar haar huurders middels een luisterpanel. Het luisterpanel maakt onderdeel uit van de implementatie van de vernieuwde Visie op Dienstverlening en werd in samenwerking met KWH (Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector) en Luisterpunt opgezet.

 

Leefwereld van de huurder  
Meer luisteren naar de klant is onderdeel van de vernieuwde Visie op Dienstverlening. In deze visie staat de huurder centraal. Om de wensen en behoeften goed in kaart te brengen werkt Dudok Wonen in dit traject nauw samen met KWH. “Een luisterpanel is een goed middel waarmee je de buitenwereld – de beleving van de klant- naar binnen kunt halen. Op die manier kun je betekenis geven aan feiten, cijfers en grafieken – waarover we al beschikken. Dat is veel waard en levert informatie op waar je echt iets mee kunt’’, vertelt Elisan Henderickx, Adviseur bij KWH.

Input voor de dienstverlening
De uitkomsten van het luisterpanel bieden input voor hoe Dudok Wonen omgaat met renovatieprojecten en onderhoud. “Door te luisteren naar de klant kunnen we onze aanpak aanpassen en daar waar nodig finetunen’’, vertelt Mounia Bouabdellaoui, projectleider Visie op Dienstverlening. “Zo kregen we bijvoorbeeld terug dat huurders goede communicatie en soms maatwerk missen. Aan de telefoon wordt men vaak goed geholpen vertelden de aanwezigen. Waardevolle input waar we iets mee kunnen. Ook biedt het stof tot nadenken over onze dienstverlening en dagelijks handelen. Wat kunnen we anders doen? En wat betekent dat voor de organisatie? Het luisterpanel was zeker een succes. Huurders gaven ook aan dat ze erg blij waren met het luisterende oor; daar doe je het voor”. De komende tijd gebruikt de organisatie om de input intern te bespreken en de dienstverlening stapsgewijs te verbeteren.