Geschillenadviescommissie

Bent u het niet eens hoe wij uw klacht hebben verholpen? Dan is er niet langer sprake van een klacht maar van een geschil. Hiervoor kunt u terecht bij de Geschillenadviescommissie (GAC). Deze commissie is onafhankelijk.

Geschillenadviescommissie Dudok Wonen, postbus 2411, 1200 CK Hilversum

gac@dudokwonen.nl

Meest aan ons gevraagd over Geschillenadviescommissie

Waar kan ik terecht voor het starten van een klachtenprocedure of voor het aanvragen van voorlichtingsmateriaal?

U kunt terecht bij de Huurcommissie in Den Haag. U kunt dagelijks bij de commissie met uw vragen terecht van 8.30 uur tot 17.30 uur via 0800 488 72 43 (0800 - huurcie) of kijk voor meer informatie op de webiste van de Huurcommissie. Heeft u behoefte aan persoonlijke voorlichting dan kunt u terecht op een regionaal spreekuur in verschillende grote steden.

Ik wil een klacht indienen. Hoe doe ik dat?

In eerste instantie zien wij niet alles als een 'klacht'. Als er iets in uw woning stuk is, noemen wij dat een reparatieverzoek. Deze kunt u dan ook melden als Reparatieverzoek. Vaak kan het probleem dan snel technisch worden opgelost. Maar als u na uw melding bijvoorbeeld niets hoort, dan is dat wel een klacht. Een vraag of klacht die niet goed wordt opgelost, kan een geschil worden. Natuurlijk doen we er alles aan om het niet zover te laten komen!

Ontevreden over een medewerker van Dudok Wonen 

Een klacht gaat over handelingen of het nalaten van handelingen van medewerkers van Dudok Wonen of van bedrijven die voor Dudok Wonen werken. Er is sprake van een klacht als:

  • wij niet reageren op uw herhaalde verzoeken om een klacht op te lossen;
  • wij niet al het redelijke doen om uw probleem op te lossen;
  • u zich onheus behandeld voelt.

Heeft u een dergelijke klacht? Neemt u dan in ieder geval contact op met een van onze medewerkers. Zij zullen hun uiterste best doen u zo goed mogelijk te helpen om tot een oplossing te komen. Mocht u dit onvoldoende vinden, dan kunt u een brief schrijven over uw klacht aan de betrokken manager. Dat is de leidinggevende van de medewerker. U kunt ook het klachtenformulier invullen klacht online doorgeven. De manager zal u zo spoedig mogelijk een reactie sturen. Als u het niet eens bent met de reactie van de manager kunt u uw geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillenadviescommissie van Dudok Wonen .

Mijn kozijnen zijn verrot. Wat kan ik doen?

Via ons kunt u dit doorgeven. Wij nemen contact met u op voor inspectie. Indien het gaat om kozijnen binnen de woning dient u deze zelf te herstellen en onderhouden.

Ik ben het niet eens met het advies van de Geschillenadviescommissie. Wat nu?

Als u het niet eens bent met het advies van de geschillenadviescommissie (GAC) kunt u terecht bij de Kantonrechter. Wij adviseren u in dat geval contact op te nemen met een advocaat.

Ik ben het niet eens met de jaarafrekening servicekosten. Wat kan ik doen?

Als u vragen heeft over de afrekening servicekosten dan zijn wij graag bereid één en ander toe te lichten. Ook als u het niet eens bent met de afrekening is het goed om daar samen over te praten. Als dat voor u niet tot een bevredigende oplossing leidt dan bestaat de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen bij de huurcommissie. Dit geldt als u woning NIET onder de warmtewet valt.

Valt uw woning wel onder de warmtewet, komt u er met Dudok Wonen niet uit en wilt u bezwaar maken? Dan kunt u contact opnemen met de geschillencommissie. Onze medewerkers kunnen u vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat.

Adressen die onder de Warmtewet vallen zijn:

  • Noordse Bosje 35 A t/m 35 M, Hilversum
  • Neuweg 245-01 t/m 245-25, Hilversum
  • Neuweg 95 t/m 101 J, Hilversum
  • Anne Franklaan 182 t/m 304, Bussum /Koekoeklaan 3-1, 3-2, 3 D1 t/m D9, Bussum
  • Herenstraat 49, 51 en 51a, Bussum /Kolonel Verveerstraat 68 t/m 74, Naarden

Ik ben het niet eens met de hoogte van de huurprijs, de huurverhoging, het onderhoud en/of de servicekosten van mijn huurwoning. Waar kan ik terecht?

Als u een geschil heeft over deze zaken en u komt er niet uit met ons, dan kunt u een verzoek indienen bij de Huurcommissie om een uitspraak te doen. De Geschillenadviescommissie doet daar geen uitspraak over.

Wie zit in de Geschillenadviescommissie?

De Geschillenadviescommissie is onafhankelijk en bestaat uit drie leden die benoemd en ontslagen worden door de directie van Dudok Wonen. Eén lid wordt voorgedragen door de huurdersorganisatie, waarvan slechts gemotiveerd zal worden afgeweken, één lid wordt voorgedragen door de directie (dit lid fungeert als secretaris van de commissie) en bovengenoemde leden dragen gezamenlijk een derde lid voor dat fungeert als voorzitter van de commissie.

Meer over de rol en werking van de Geschillenadviescommissie leest u in de brochure .

Hoe gaat de Geschillenadviescommissie met mijn klacht om?

De geschillenadviescommissie (GAC) behandelt uw zaak aan de hand van het reglement. Als u het formulier 'aanmelding geschil' met de bijlage naar de Geschillenadviescommissie stuurt, neemt zij de volgende stappen:

  • Binnen één week krijgt u een ontvangstbevestiging;
  • De secretaris bekijkt of uw geschil in behandeling wordt genomen. Niet alle klachten kunnen in behandeling worden genomen;
  • Uiterlijk binnen zes weken vindt er een hoorzitting plaats waarbij u en Dudok Wonen een mondelinge toelichting kan geven;
  • Binnen twee weken na de hoorzitting wordt het advies van de commissie aan u en de directie van Dudok Wonen gestuurd;
  • Binnen twee weken na de ontvangst van het advies spreekt de directie zich uit en verstuurt haar beslissing naar u en de Geschillenadviescommissie. Mocht de directie willen afwijken van het advies van de commissie dan kan zij dat alleen maar gemotiveerd doen.

Hoe dien ik een klacht in bij de Geschillenadviescommissie?

De Geschillenadviescommissie kan uw zaak pas in behandeling nemen als:

Deze stukken mailt u naar gac@dudokwonen.nl of stuurt u per post op naar de geschillenadviescommissie:

Geschillenadviescommissie Dudok Wonen, postbus 2411, 1200 CK Hilversum

Meer vragen over dit onderwerp (4)

Vertalen / Translate